9 sie 2014

Wywiad z Fari.pl

1) Od kiedy prowadzisz bloga i co skłoniło Cię do tego, by zacząć prowadzić swój wirtualny dziennik?

To skomplikowane. Uczestniczyłam (i wciąż uczestniczę) w tworzeniu kilku ciekawych projektów blogowych. Są to blogi firmowe. Mój pierwszy kontakt z blogiem miał miejsce w 2010r.
Fari.pl to stosunkowo młody projekt i jednocześnie pierwszy, który mam przyjemność prowadzić sama sobie. Nikt mi nie skacze nad głową i nie marudzi. I to jest piękne. Być może trudno będzie Ci będzie uwierzyć, ale Fari.pl istnieje w sieci niespełna 3 miesiące.



2)Czy traktujesz swój blog jako źródło zarobkowe? Zwracasz uwagę na takie sprawy jak Page Rank? (prosiłbym o sprawdzenie na podanym portalu wskaźnika PR: http://checkpagerank.net/) Czy udało Ci się coś zarobić na blogu?







Oczywiście, że nie. Pracuję zdalnie z domu. Mam własną działalność. Działam w swojej firmie - Nurgia.pl. Mam się dobrze i nie narzekam. Zajmuję się kreowaniem pozytywnego wizerunku firm w sieci. W branży reklamowej działam aktywnie od ponad 5-ciu lat :) Page Rank (PR) mojego bloga nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia. Nie obchodzi mnie zbytnio co Google sobie myśli o tych wszystkich moich tekstach. One są pisane dla ludzi - nie wyszukiwarki. Mam dla kogo pisać, więc piszę.


Dodam tylko, że - moim zdaniem - ciekawszym wskaźnikiem jest Trust Rank.



3)Twój blog traktuje o Reklama & Marketing online? Pisałaś już posty o zarabianiu na reklamach, jednak na Twoim blogu reklam nie ma, czy znaczy to, że zarabianie na reklamach nie ma sensu? Stawki w zależnośći od sposobu przychodów (CPM, CPV) plasują się bardzo nisko.



Na blogu nic sensownego jeszcze nie zarobiłam - jeśli mam być szczera. Blog z 3-miesięcznym stażem? Bądźmy poważni. Są osoby, które długimi latami pozostają gdzieś w zakamarkach sieci. Dlaczego ja miałabym w pierwszym roku zarobić konkretne pieniądze? Nie nastawiam się na to :) Przykładam jednak dużą wagę (i sentyment) do relacji między blogerami i firmami. Blogowanie sprawia mnóstwo frajdy. Budujesz sieć kontaktów. Masz wpływ na otaczającą rzeczywistość. Poznajesz ciekawych ludzi. I to jest świetna sprawa.

Ale pytałeś o zarabianie na blogach... no więc... Istnieją mniej i bardziej sprawdzone sposoby zdobywania kasy. I zarabiać na stronie można. Serio. Nieważne czy to strona statyczna czy blog - można zarabiać realne pieniądze.
Polecam AdFreestyle i ReachBlogger. Od tych dwóch platform można spokojnie zacząć czerpanie pierwsze zysków.
Ja również jestem zarejestrowana w obu tych platformach. Obserwuję je bardziej biernie niż czynnie, bo to jednak nie dla mnie. Firmy zainteresowane sensowną współpracą same mnie znajdują. I same proponują udział w projektach. Dużo bardziej cieszy mnie firma wychodząca z własną inicjatywą niż jakiś tam post wystrugany za 20 czy 30 zeta. Ale to już kwestia gustu... -  o gustach się nie dyskutuje, co nie?



4)Ile orientacyjnie kosztuje utrzymanie domeny, na której administrujesz bloga?




Aktualnie moja domena kosztowała mnie całe 0zł. To się wykosztowałam, co nie? Heh. Konkurencja dziś duża na rynku hostingowym, to i coraz więcej firm rozdaje domeny za darmo. Albo chociaż pół darmo. Rejestrując świeżą domenę w Nazwa.pl -> nic nie płaciłam. Odnowienie dopiero w przyszłym roku mnie czeka. Jeśli będzie również w Nazwa.pl - koszt standardowy to 100zł+VAT / rok.
Ostatnio znalazłam jednak Uti.pl (cicho sza, bo to takie moje prywatne małe odkrycie)
-> rejestracja w UTI możliwa jest tylko poprzez kontakt z BOK, ale odnowienie domeny do koszt połowę niższy, bo 50zł / rok. Albo 100zł / 2 lata. To najtańsza oferta domen jakie spotkałam do tej pory. Nie polecam dopóki nie dostanę linka partnerskiego. Sorry :)