30 lip 2014

Pozycjonowanie / Search engine optimization



Wraz z powstawaniem nowych stron internetowych pojawił się problem ich indeksowania i skutecznego wyszukiwania spośród wielu innych. Wtedy pojawiły się wyszukiwarki internetowe, które według własnych kryteriów zajęły się katalogowaniem i sortowaniem witryn według wpisywanych słów kluczowych. Z tematem tym ściśle związane jest pozycjonowanie stron internetowych czyli inaczej SEO (ang. Search engine optimization). "Aktualne badania pokazują, że ponad 53%wszystkich wejść na strony www następuje z wyszukiwarki internetowej."
      Większość dostępnych w internecie artykułów na temat SEO nie jest do końca zrozumiała dla laika, postanowiłem więc przybliżyć ten aspekt posługując się językiem popularnonaukowym.
Dzięki pozycjonowaniu możemy dotrzeć do większej liczby czytelników, gdyż to właśnie z reguły 10 pierwszych pozycji , które pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu słów kluczowych, najczęściej wybiera większość internautów. Z tego też powodu musimy zadbać o to, by nasz artykuł znalazł się na odpowiednim miejscu po wpisaniu przez potencjalnego czytelnika odpowiednich słów kluczowych.
        We właściwej optymalizacji ważna jest przede wszystkim treść, czyli content. Musimy pisać własne, ciekawe artykuły, które na pewno zainteresują odbiorców. Ponadto nie wolno kopiować
cudzych treści - pamiętajmy o prawach autorskich. Według mnie istotnym jest również właściwy dobór słów kluczowych, odpowiedni tytuł artykułu, co jest bardzo pomocne przy indeksowaniu treści przez wyszukiwarkę. Oczywiście niewątpliwie powinniśmy linkować do artykułu. Możemy zamieszczać odnośnik do innego postu pod postacią słowa klucza lub też powoływać się na wiarygodne źródła np. podając definicję danego pojęcia linkujemy stronę encyklopedii.
         Z własnego doświadczenia wiem jak ważny jest wybór platformy hostingowej. W przypadku bloga do dwóch najbardziej liczących się na rynku firm należą Blogspot i Wordpress. Posiadając bloga na platformie Blogspotu zyskujemy na pozycjonowaniu. Każdy nowo opublikowany post zostaje od razu rozpowszechniony w społeczności Google +. Tutaj należy zwrócić uwagę na rolę portalów społecznościowych w optymalizacji stron internetowych. Dzięki temu, iż nasz artykuł zamieszczamy na różnych platformach np. Facebooku, Twitterze itd. zyskujemy na indeksowaniu docierając tym samym do szerszego grona odbiorców.
           Również wyszukiwanie grafik w internecie działa na podobnej zasadzie. Żeby zwiększyć skuteczność indeksowania przez wyszukiwarkę należy w tym przypadku nadać ,adekwatną do tematu zdjęcia, nazwę. Wtedy nasza fotografia będzie skutecznie wyszukiwana i indeksowana za pomocą słów kluczowych.
         Oczywiście istnieją specjalne kursy pozycjonowania, a jeżeli nie chcemy robić tego sami zawsze możemy zlecić to profesjonalnej firmie, która się w tym specjalizuje. Osobiście polecam Traffictrends. Więcej informacji na ten temat pod adresem: http://traffictrends.pl/pozycjonowanie/.